lørdag den 19. november 2011

>>Taburet - NYT<<, forsøg med vævestrik og praktikken

Hej igen.. :o)

Så er det tid til endnu en opdatering på taburet-projektet og hvad der ellers foregår for tiden.. :o)

I torsdag havde jeg endnu en laaaang skoledag, startede med praktikundervisning på seminariet fra 8.30 til 12. og bagefter var det op på cyklen og over til værkstedet, hvor der igen skulle arbejdes på taburetten. yeihh!!
anyways, jeg skulle i torsdags have fundet ud hvordan lågen på min taburet (skabet under sædet) skulle monteres. Efter lidt dialog med min sløjdlærer Henrik, blev det til montering med klaver-hængsel. 
Jeg skulle også finde ud af om jeg ville have håndtag på lågen, eller hvordan jeg synes det skulle være. Jeg havde tænkt lidt over det på forhånd og havde besluttet at jeg ikke ville gå håndtag-vejen, i stedet ville jeg have huller (3 stks), som man så skulle stikke fingrene i, for at åbne skabet.. men men men, hvad gør klovnen? Ja hun borer hullerne i den forkerte side af lågen og så må man jo blive kreativ, altså blev der lavet dekoration med huller på hele lågen og så reddede jeg den lige på den måde.. :o) og så passer det også godt med inspiration fra den ostestol, som en tegnede da vi var på designskolen i kolding. Til slut malede jeg hele taburetten både indvendig og udvendig med hvid grunder, så håber jeg at jeg kan nå at afslutte malingen af hele taburetten på tirsdag /onsdag formiddag.. Jahhh.. Den skal helst være færdig til torsdag, som jo er sidste skoledag inden praktikken og så går der jo lige 2 mdr, inden man er i værkstedet igen. Her er billeder fra i torsdags:








og efter sløjd-undervisningen i onsdags, havde vores håndarbejdslærer arrangeret strikke og hækle cafe for holdet, så det blev jeg da nød til også lige at være med til.. Vi startede med at spise sammen, dejlig græsk mad fra Familla Taverna, så stank vi alle af hvidløg bagefter.. Men det skulle jo også være så dejlig sundt! :o) og så gik vi alle i gang med strikkepinde og hæklenåle.. ihh I love it. Jeg havde taget julegavestrik med (kan ikke afsløre her, hvad det drejer sig om), men der var nogle af de drevne der begyndte at snakke om vævestrik, så vores lærer (Ellen ) viste os nogle eksempler, og så bliver man jo nød til lige at prøve det.. :o) altså er jeg nu gået i gang med et lille halstørklæde i vævestrik, se her:


Det er meget spændende at vævestrikke, og indtil mønstret lige sidder i fingrene også lidt en udfordring, men jo længere tid der går jo nemmere er det.. Tror jeg skal finde et mønster på en sweater eller en trøje, hvor man bruger denne teknik og så prøve det projekt - men det må lige blive senere, har jo lidt travlt for tiden med praktikforberedelse osv. (men sig til hvis du har et spændende mønster - skriv en kommentar :O)  men i torsdags blev der bare strikket og jeg var ført hjemme fra skole kl. 22.42.. Det var squ en laang skoledag.

Og apropos praktik, så havde jeg jo et møde med det team af lærere jeg skal arbejde sammen med i min praktik på Ladelund Efterskole. Det gik fint, jeg var glad for at møde dem og glæder mig rigtig meget til jeg skal på efterskole. Både fordi det er nyt og spændende for mig, men også for at lære mere om de forskelle der kan være ved at lærer på en efterskole i forhold til en almindelig folkeskole.Tror og håber at det bliver en super oplevelse!
Det bliver dog lidt mærkeligt at skulle undvære min søde kæreste, vi ses jo faktisk hver dag og det bliver der nok ikke lige tid og plads til så længe jeg er afsted. Men det gode er jo at jeg kommer hjem igen..:O) og mens jeg er afsted skal have overtage det hus, han netop har købt, det synes jeg bare er så spændende.. Men det er en helt anden og længere historie. Der skal nok komme mere spændende nyt og det på et senere tidspunkt.

I morgen står dagen på opgaveskrivning, vi skal skrive studieprodukt i materiel design og det skal handle om design og designprocesser.

Nu vil jeg vende tilbage til strikketøjet og en dejlig lørdag aften.


Skriv gerne en kommentar.. :o)

god weekend, derude!

- Anette

1 kommentar:

  1. Hej,du er så kreativ,spændt at læse hvad du har lavet. Vævmønster har jeg aldri set, var det svært? Hilsen kusine Helle.

    SvarSlet