fredag den 11. november 2011

En taburet-NYT - YEIHH

I'm back..

Så er der endeligt taburet-nyt. Yeihh!
Men først - I denne uge er vores undervisning i materiel design tilsidesat til fordel for det vi på UC Syddanmark kender som TPE (det tværprofessionelle element).  Dvs. at vi i denne uge arbejder sammen med pædagoger og socialrådgivere indenfor et emne.Og jeg er i en gruppe hvor vi har arbejdet indenfor emnet: Børn med anden etnisk baggrund end dansk. Her har vi så skulle diskutere forskellige problemstillinger og bl. a, har vi lavet en video - hvor vi rigtigt har taget fat i nogle af stereotyperne og de fordomme vi har. (måske kan jeg ligge den ud her, men ved ik lige hvordan man gør pt.)

Tilbage til taburetten!!
I går eftermiddags tog jeg i værkstedet og arbejdede videre med taburet-projektet. Sidst havde jeg fået samlet sider og bagstykke. Så jeg startede med at måle op til bund og top og save disse ud på rundsaven. herefter borede jeg huller med boremaskinen og sænkebordet og fastgjorde både bund og top med skruer.
Herefter savede jeg lister til forstykket ud på rundsaven, og fastgjorde dem først med tape på  taburetten for at se hvordan det så ud - og de blev anbragt med 9 mm. mellemrum, (krydsfinerets bredde)



Herefter blev der boret for og listerne blev fastgjort.
Til sidst savede jeg kanterne fra listerne af, filede og pudsede til.



Ting jeg ville ændre, hvis jeg skulle lave denne taburet igen. Jeg ville vælge noget anden og bredere træ til sidestykkerne, det ser en smule dumt ud at skruerne sidder så tæt på kanten. Samtidigt har jeg nu opdaget at jeg har lavet lågen i den forkerte side i forhold til hvor jeg havde tænkt mig at placere taburetten i lejligheden (POKKERS).. Men nå ting sker, overvejer at fremstille en ekstra - hvis jeg har tid til det.
Men nu mangler jeg at fastgøre lågen og vælge hvilke farver taburetten skal være. I mit hoved skal den have mange forskellige farver, men måske jeg lige skal overveje det en ekstra gang,.. :o)

Jeg skal i værkstedet igen på lørdag, så bliver der arbejdet videre..

Stay posted!

- Grønne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar