tirsdag den 1. november 2011

projekt siddemøbel (fortsat) og praktikforberedelse


Tilbage til designprocessen af mit siddemøbel.Som jeg skrev i sidste uge, var næste skridt i processen at lave en 3d-model af mit siddemøbel:



Den kan du se her.




i går tog vi også en runde på klassen, for at se hvor langt de forskellige er med deres projekter. I den forbindelse gjorde en af mine klassekammerater mig opmærksom på at jeg kunne lave lågen anderledes en det som jeg har tænkt, så det skal da klart lige overvejes, inden jeg beslutter mig for det endelige udseende af møbelet.



I går fandt jeg også en krydsfinerplade 9mm frem, og besluttede mig for først at tegne taburetten i fuld størrelse på karton, inden jeg går i gang på rundsav og båndsav på torsdag.


I dag skal jeg på min praktikskole, hvor jeg skal være i Januar. Jeg skal deltage i sløjd med 5.kl fordi jeg er i gang med at forberede mig
på min praktik. Jeg skal i den forbindelse finde ud af, hvad eleverne skal arbejde med, de 4 uger hvor jeg skal undervise dem. Så i dag, vil jeg præsentere min ide for deres lærer og håber at han vil tage godt i mod ideen. Jeg har tænkt mig at eleverne, vha decupørsav, skal fremstille knagerækker. Jeg har lavet et eksempel med huse og savet en hest ud også for at vise at det også kunne være dyr og meget andet som kunne bruges til knagerækken. Selve knagerne er lavet af en bred rundstok. Jeg har limet husene på baggrunden og boret huller igen baggrund, hus og enden af knagen og har herefter slået det sammen med dyvler,
Nu må vi se hvad min praktiklærer siger til forslaget, men jeg håber at han kan lige det, så skal jeg ikke bekymre mig mere om hvad vi skal lave i sløjd og jeg kan gå i gang med at planlægge yderligere til de andre timer jeg skal undervise i.

Læs med på torsdag/fredag, når min taburet begynder at tage form.

Stay posted!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar