torsdag den 3. maj 2012

sæt i gang.. :o)

Monique, tigerhovedet.... :o)

Hej alle

Så er det blevet torsdagaften og jeg sidder lige og reflekterer lidt over min dag i værkstedet..
Jeg var deroppe allerede kl.8.30 i morges og tog først hjem kl.18.30, det var en laaang dag - men også nødvendig, eksamen er jo lige rundt om hjørnet..:o)

Og hvad har jeg så lavet i dag? Jo altså, jeg startede med at lime nogle mahogni-stænger sammen, jeg havde sidst afrettet dem, så de var klar. Så nu skulle jeg lime, dem sammen, så jeg kan få lavet pladerne som trofæerne skal hænge på, i første omgang har jeg lavet 3 små forsøg til min model, så vil jeg eksperimentere lidt med hvilken form og overflade de skal have, her en af de nærmeste dage - her er de foreløbige resultat:


Og så har jeg været i gang med at forstørre min model, så jeg kan få skabt min store træ-trofæ, jeg har nu skåret delene i 12 mm birkefiner, de er ikke pudset eller limet sammen endnu og jeg mangler at lave lidt tilpasning på hovedets underside, synes det er blevet lidt for bredt, men det kigger jeg lige på igen i morgen.. :o)




Det var lidt hårdt at tumle rundt med pladen, inden jeg fik savet delene ud, men hvor der er vilje er der vej, så ved hjælp af båndsav, almindelig sav og dekupørsav lykkedes det, meeen jeg er nu ikke helt tilfreds med resultatet ligenu, synes det er irriterende at birkefineren flosser meget i kantens underside, gad vide om der er en metode, hvor man kan undgå dette? (nogen der kender tricks?) Men nå håber jeg får det reddet i løbet af weekenden.. :o)

Og det var faktisk den dag, samtidigt blev jeg i dag lidt melankolsk dag jeg var i værkstedet og det gik op for mig at jeg snart ikke skal være der længere, når eksamen er overstået er det ikke længere "mit" værksted og det er da bare så sørgeligt, for jeg ELSKER bare at rode med alt muligt deroppe. Jeg må ha' mit eget engang når der er plads og råd, det kunne være så fedt.. :o)

Men nok om det, nu er klokken mange og jeg skal tidligt op og arbejde videre i morgen, har næsten lyst til bare at slæbe min sovepose med op til værkstedet og så bare sove deroppe.. :O) meen min egen seng er nu også dejlig!

Ha det godt allesammen,  læg gerne en kommentar evt. gode forslag til mit projekt.. :o)

God Bededagsferie til alle dem som skal holde fri.. :o)

Kram Anette

1 kommentar:

  1. Laeg en tynd plade under naar du saver, jeg ved det er spild, men det skulle germe eliminere noget af flossen...

    SvarSlet