søndag den 1. april 2012

Når andre laver om på ens planer

Hej alle

Ihh, altså normalt er jeg super frisk og glad, det hele kører bare derudad... Meeen i fredags fik jeg træls nyt om at det Billedkunst hold jeg skulle gå på efter sommeren ikke bliver oprettet pga for få tilmeldinger. Dvs vi var 7 (8), men nu er 2 sprunget fra og derfor er der nu ikke Billedkunst.. Og jeg er simpelthen såååå SKUFFET. Jeg havde glædet mig virkelig meget til det fag og var fast besluttet på at de fag jeg valgte på læreruddannelse, skulle være de fag hvor jeg kunne være interesseret og engageret uanset fremtidige jobmuligheder. Jeg skulle være hende den kreative, sjove og spændende lærer, børnenes frirum fra de boglige fag.  Jeg ved godt at det kan jeg stadigt være, men men  men og alt det der.
Nå men nu da nogen andre laver om på mine planer, så skal jeg selv til at lave nye. Jeg skal have valgt et nyt linjefag, men det er da meget nemmere sagt end gjort!
Hvis jeg vælger ud fra fremtidige jobmuligheder, så burde jeg vælge fysik/kemi, tysk eller specialpædagogik. - ingen af delene interesserer mig synderligt, men det ville nok være det fornuftige valg.  Problemet er så bare, at så vil jeg komme til at stå og undervise primært i dette fag, da det jo er det der er mangel på. Det tror jeg ikke at jeg ville synes om i længden..
så er der Samfundsfag, det interesserer mig på det plan at jeg da ser nyheder og følger med i hvad der foregår omkring mig, men betyder det at jeg har lyst til at undervise i det?
Så er der Natur/Teknik, egentligt måske et spændende fag, men det er et indskolingsfag, og jeg er mere til mellem og udskoling.. hmm..
eller også er der geografi, biologi, kristendom eller musik. - ej jeg er helt rundforvirret, jeg aner det virkeligt ikke.. ihh hvor jeg dog bare hader når andre skal lave om på ens planer.. uhh, det er jeg ikke god til.
Meeen jeg er ikke den eneste det går ud over på UC Syddanmark, da alle dem der har valgt Hjemkundskab, Materiel Design eller Billedkunst som linjefag efter sommer skal vælge om, for ingen af de hold bliver oprettet. Det giver da et meget godt billede på hvordan de praktiske fag bliver nedprioriteret ude i folkeskolen, så meget at det nu har forplantet sig på læreruddannelsen.  Hvis det her tendensen, så tror jeg at jeg skulle have læst til pædagog i stedet.. øv..

Men nå, nok sure opstød nu vil jeg have morgenmad og håbe at søndagen er god ved mig!.. :o)

Kram Anette

1 kommentar:

  1. Jeg har også skulet misundeligt til de pædagogstuderende, de sidste gange vi har været i skole :-D

    SvarSlet