mandag den 9. april 2012

et styks flettet kurv - puhaaa

Hej Alle

jaaa, så har jeg flette en kurv, nøje et arbejde.. Dvs. den er faktisk ikke helt færdig endnu, mangler at sy omkring 20 cm, men jeg er løbet tør for det gode stærke tråd jeg bruger, så det må jeg lige have købt noget mere af, her i løbet af ugen... Men kurven er der og jeg er godt nok glad ved den, det var et kæmpeprojekt og tror jeg har brugt i hvert fald 60 timer på at lave den, det er jo helt sindsygt, så langtid det tager, med forbederelse af papir, putte tape på og folde stykkerne sammen. At sy den sammen var også langt mere tidskrævende end jeg havde forestillet mig, men det hører jo med - her er den så:



(Kurvens mål = 32 cm x 32 cm x 15 cm)

Jeg har regnet lidt på det, her er hvad denne kurv rent faktisk har kostet at lave:
ca. 6 dameblade (hver side = 4 lapper papir) = 180 kr (de her var gamle, så jeg det er ikke nogen jeg har brugt penge på til selve projektet)
ca. 100 meter tape = 66 kr
ca. 45 meter tråd til sammensyning = 130 kr.
total (materialer) = 376 kr.
Hvis man så skulle regne arbejdstid med, til 100 kr i timen ville det blive 6000 kr.
Så total omkostninger = 6376 kr
Puhhh en dyr kurv.. den er i hvert fald ikke til salg for mindre en 8000 kr, ej faktisk er den slet ikke til salg.. det er min min min.. muhhaahaha.. :o)

Og jeg er så småt gået i gang med mit eksamensprojekt, hvor jeg skal arbejde med genskabe jagttrofæer i træ, filt og patchwork, følg med under fanen, eksamensprojekt. Der vil min inspiration, eksperimenter o. lign blive lagt ind.. :o)

Ellers håber jeg at I alle har haft en god påske (vi er nu oppe på 14 faste læsere, helt fantastisk!)

Ha' det fedt!

Kram Anette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar